SB Slay (??) – de sociëteit in het Bastion

SB “Slay1” (????????)

“OMG2, wow, ik mag een stukje over SB schrijven voor oud-Phocas. Hype3.” Lett4 dit stuurde ik in de SB-app toen ik hoorde dat ik dit stukje mocht schrijven. En ja, dit is in het Nederlands. Maar net zoals de bierprijzen van Phocas, is de taal zich naar steeds hogere niveaus aan het begeven. Waar we nu zitten: ‘gen-z’ taal.

Het afgelopen jaar heeft het SB een grote aesthetic5 verandering doorgebracht. Naast dat we geen Beheer, maar Bestuur zijn geworden, is ook onze aanpak richting Phocanen veranderd. Alleen maar nors kijkend, met je armen over elkaar hebbend, achter de bar staan, werkte toch niet altijd even goed. Dat was verouderd, cringe6, icky7. Er was iets nieuws nodig, iets wokes8, iets van de new gen. Het was tijd voor: gen z marketing.

Hoe kan je nu het best de nieuwe generatie bereiken? Precies, de socials. De SB-insta werd nieuw leven ingepompt. Er werden een paar dingen anders gedaan:
– Promo moet niet nuttig zijn, maar grappig zijn. Dat wat je deelt bruikbaar is boeit niet. Het moet zoveel mogelijk mensen bereiken. Het moet likes9 krijgen. Het moet views10 krijgen. Het MOET grappig zijn. Moppen kunnen helaas niet meer, je moet memes11 maken. Dat werkt. We doen de stories er vol mee en het heeft effect! (denk ik)
– Mensen moeten FOMO12 hebben. Mensen moeten zien hoe leuk het is op de soos. En dan niet dat SB filmpjes maakt en dat deelt (dat is hetzelfde alsof je ouders zeggen dat iets leuk is), nee Phocanen moeten het delen. Ieder weekend kunnen Phocanen hun beste dronken snaps13 insturen in de DM14. Vier worden eruit gekozen en daar kunnen mensen op stemmen. De winnaar mag zich dan “plaatje van de week” noemen. En geloof me, dat wil je.

De visie van de SB-insta luidt dan ook: “meer geklier, meer in het vizier, meer bier”. Meer dom doen, meer Phocanen, meer zuipen. Eigenlijk precies waar je SB al die jaren al van kent.

Met tiktokswipende en brainrotte15 groet,

Namens het sociëteitsbestuur,
Stan Buddingh

PS: ik kan deze kans van een shout-out16 natuurlijk niet skippen17. Volg @societeitphocas op insta!!!!!!!
1Slay: manier van compliment geven. “Je broek is echt slay”
2OMG: oh mijn god
3Hype: vet, cool, leuk, etc.
4Lett: letterlijk
5Aesthetic: esthetisch
6Cringe: niet leuk, ongemakkelijk, niet cool. “Iew, je kan niet adten? Cringe”
7Icky: afknapper. “Sgat, zo icky als mannen snoeken in een c4”
8Woke: bewust. “Phocas is zo woke. Wokas”
9Likes: duimpjes omhoog
10Views: weergaven
11Memes: grappig plaatje over een onderwerp. Zie hieronder voorbeeld over ik die dit stukje schrijf
12FOMO: “fear of missing out”
13Snaps: Snapchat filmpjes/foto’s
14DM: soort van je mail inbox, maar dan van instagram
15Brainrot: heel dom (& slecht) gevoel voor humor
16Shout-out: vermelding
17Skippen: overslaan

Screenshot

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *